Keynotes
&
Trajecten
Valentina is mede oprichter van Toetsrevolutie. Toetsrevolutie verzorgd onder andere expertise trajecten voor docententeams over formatief handelen en onderwijs ontwerp.
Keynotes
&
Trajecten
Valentina is mede oprichter van Toetsrevolutie. Toetsrevolutie verzorgd onder andere expertise trajecten voor docententeams over formatief handelen en onderwijs ontwerp.
Keynotes & Voordrachten
Hier bespreek ik kort het model van formatief handelen


Korte Introductie Formatief Handelen
Keynote Formatief Handelen

Valentina Inhuren Als Spreker
Ik ben gespecialiseerd in het verzorgen van inspirerende keynotes, boeiende trainingen en waardevol advies voor onderwijsinstellingen, scholen en managementteams. Sinds 2017 heb ik me vol toewijding ingezet om het onderwijs effectiever en beter passend te maken. Gedurende de jaren heb ik honderden docenten, schoolbesturen en managementteams geholpen bij het verbeteren van het mooie vak van onderwijs door middel van formatief handelen.
Met mijn uitgebreide ervaring heb ik mijn vaardigheden verfijnd en een schat aan kennis vergaard, waardoor ik docenten kan begeleiden naar methoden die werken. Ik geloof sterk dat elke leeromgeving uniek is en een op maat gemaakte benadering vereist die rekening houdt met specifieke behoeften en uitdagingen. Daarom werk ik nauw samen met mijn klanten om oplossingen te creëren die passen bij hun situatie.
U kunt op verschillende manieren gebruikmaken van mijn diensten. Ik sta tot uw beschikking voor het verzorgen van inspirerende keynotes, waarin ik mijn kennis en inzichten over onderwijs met u deel.
Daarnaast bied ik boeiende trainingen aan, waarbij ik praktische tools en strategieën aanreik om de onderwijspraktijk te versterken. Bovendien kunt u bij mij terecht voor waardevol advies dat gericht is op het optimaliseren van uw onderwijsinstelling, school of managementteam.
Ik ben er trots op dat ik een positieve bijdrage heb kunnen leveren aan het onderwijsveld en ik kijk ernaar uit om ook u te ondersteunen. Neem gerust contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken en samen te werken aan het verwezenlijken van uw onderwijsdoelen.

Het proccess achter formatief handelen
Het gaat er bij formatief handelen om dat je als leraar handelt met het oog op de te bereiken leerdoelen. Feedback geven kan daar een onderdeel van zijn. Je beantwoordt, samen met de leerlingen, steeds twee vragen: waar staan we vergeleken met het leerdoel? En wat moeten we gaan doen om richting het te bereiken leerdoel te komen? Het antwoord op deze vragen leidt tot handelen van de leraar en de leerling.
Process-stappen formatief handelen





1. Oriënteren &
Voorspellen
2. Nadenken & Produceren
3. Interpreteren, communiceren en beslissen
4. Geïnformeerde vervolgactie
5. Verifiëren, terugblikken & voorspellen
Lees verder over formatief handelen
Hier vindt u interesante artikelen, podcasts en videos over formatief handelen.